
Foto: Shutterstock/Marc Bruxelle
Ondanks dat bitcoin (BTC) de reputatie heeft dat het alleen gebruikt kan worden om mee te speculeren of vast te houden, blijkt uit een nieuw marktonderzoek dat de meerderheid juist bitcoin gebruikt om goederen en diensten te kopen.
Ternio, uitgever van de BlockCard, heeft samen met de Bitcoin Market Journal meer dan 35.000 cryptocurrency investeerders ondervraagd wat zij met hun crypto doen.
We’ve just released our 2020 Crypto Spending Report with @BitcoinMktJrnl.
Some key takeaways:
70% of people are spending, not hodling, their #crypto.
Over 50% have spent between $100-$10,000.Get your free copy now!
👇👇👇https://t.co/RuOXxRncFj— Unbanked (@UnbankedHQ) October 1, 2020
Uit het onderzoek blijkt dat meer dan 70% van de ondervraagden hun crypto besteed heeft het afgelopen jaar aan verschillende goederen en diensten.
Van deze groep heeft 11% het afgelopen jaar levensmiddelen gekocht met hun crypto, 5% heeft crypto besteed aan huisvesting, 8.4% aan kleding, 5% aan transportdiensten, 12,6% aan entertainment, 4,2% aan persoonlijke verzorging, 8,4% aan opleidingen en 0% aan de gezondheidszorg. Toch hebben verreweg de meeste investeerders hun crypto gebruikt om nog meer crypto te kopen, namelijk 77,3%.
Ook vroeg het onderzoek aan investeerders hoeveel crypto zij besteed hebben het afgelopen jaar. 14,5% gaf aan tussen de $1 en $100 uitgegeven te hebben, 27% tussen $100 en $1.000, 32% tussen $1.000 en $10.000, 6% tussen $10.000 en $25.000 en 3% tussen $25.000 en $50.000. Dus meer dan 73% heeft tussen de $1 en $10.000 besteed, terwijl maar zo’n 12% meer dan $10.000 heeft besteed.
Maar liefst 76,5% heeft aangeven van plan te zijn hun crypto in de toekomst vaker te willen gebruiken voor het kopen van goederen en diensten. 14% heeft aangeven dat zij het bij HODLen houden, en 9,5% zegt onzeker te zijn. Het onderzoeksrapport meldt dat het grootste struikelblok alsnog het gebrek aan plaatsen is die überhaupt bitcoin als betaalmiddel accepteren.