Foto: Xuthoria, CC BY-SA 4.0
Terwijl de cryptomarkt wankelt, blijft Bitmine in hoog tempo Ethereum kopen.
Het door Tom Lee geleide bedrijf heeft opnieuw 52.203 ETH gekocht, ter waarde van ongeveer 90 miljoen dollar (79 miljoen euro).
Daardoor bezit Bitmine inmiddels 4,7 procent van het totale aanbod. De veelbesproken ambitie om 5 procent van alle Ethereum in handen te krijgen, is daarmee bijna bereikt.
Duizenden crypto-investeerders krijgen ons nieuws als eerste via WhatsApp. Gratis aanmelden.
In het kort
- Bitmine heeft opnieuw 52.203 ETH gekocht voor circa 90 miljoen dollar.
- Het totale bezit van Bitmine bedraagt nu 5,67 miljoen ETH, ter waarde van bijna 10 miljard dollar
- Dat komt neer op 4,7 procent van het totale aanbod, wat het bedrijf vooral gebruikt voor ‘staking.’
Bitmine slaat weer Ethereum in
Bitmine heeft zijn accumulatie van ethereum voortgezet met de aankoop van 52.203 ETH.
De aankoop, ter waarde van ongeveer 90 miljoen dollar, vond vorige week plaats.
Hierdoor stijgt het totale bezit van het bedrijf naar 5,67 miljoen ETH, met een geschatte waarde van bijna 10 miljard dollar.
Met deze aankoop bezit Bitmine nu 4,7 procent van de totale aanbod in omloop. Het bedrijf is minder dan een jaar geleden begonnen met zijn koopstrategie en streeft ernaar om 5 procent van het totale aanbod te bezitten.
‘Vroege stadia van een crypto lente’
Een cruciaal onderdeel van de bedrijfsstrategie is het genereren van inkomsten via staking.
Dit is het vastzetten van crypto om het netwerk te beveiligen, waarvoor een beloning wordt uitgekeerd. Bitmine heeft maar liefst 4,7 miljoen ETH, meer dan 83 procent van zijn bezit, gestaked.
Deze activiteit levert naar schatting een jaarlijkse omzet van 223 miljoen dollar op. Volgens voorzitter Lee kan dit bedrag oplopen tot 268 miljoen dollar wanneer alle ETH via partners is gestaked.
Door de grote aankopen en de zwakke koers staat het bedrijf echter miljarden dollars in het rood. Toch blijft Lee positief:
“Wij geloven dat we in de vroege stadia van een ‘crypto lente’ zitten,” aldus Lee.
Hij verwacht dat tokenisatie en de snelle vooruitgang in AI de vraag naar blockchain-technologie exponentieel zullen doen groeien. Bitmine volgt in de voetsporen van Strategy, dat gisteren opnieuw Bitcoin kocht.
Tot 100 XRP voor Nederlanders die een cryptobot activeren
Met de opmars van AI zijn cryptobots ongekend populair in Nederland en België. De gratis bots bij OKX spelen continu in op kleine bewegingen, 24 uur per dag – en laten indrukwekkende resultaten zien en altijd binnen vastgestelde regels.
Om de bots te vieren – geeft OKX gebruikers die hier een bot instellen tot 100 XRP gratis. Nieuwe gebruikers ontvangen daarnaast ook €20 in bitcoin.
Let op: Beleggen in crypto brengt risico’s met zich mee. Handel alleen met geld dat u kunt missen.