Foto: JarTee/Shutterstock
Sharplink, een beursgenoteerd bedrijf dat Ethereum als kasreserve aanhoudt, heeft voor het eerst in acht maanden weer bijgekocht.
Het bedrijf sloeg toe terwijl de koers afgelopen nacht hard daalde naar 1.515 dollar, het laagste niveau sinds april 2025. In totaal gaat het om 5.000 Ethereum met een huidige waarde van ongeveer 7,85 miljoen dollar of 6,9 miljoen euro.
Duizenden crypto-investeerders krijgen ons nieuws als eerste via WhatsApp. Gratis aanmelden.
In het kort
- Sharplink kocht donderdag 5.000 ethereum ter waarde van 7,85 miljoen dollar.
- De aankoop gebeurde toen de koers daalde naar 1.515 dollar, het laagste niveau sinds 2025.
- De transactie komt vlak voor de verwachte opname van het bedrijf in de Russell 2000 en 3000 beursindexen.
Grote Ethereum-speler koopt de dip
Data van analyseplatform Arkham tonen aan dat een wallet van Sharplink donderdag 5.000 ethereum ontving van cryptobroker FalconX.
De laatste keer dat het bedrijf Ethereum kocht via FalconX was op 26 oktober 2025, toen het voor 78,3 miljoen dollar aan ETH insloeg.
Met deze aankoop koopt Sharplink duidelijk de dip. Tegelijk speculeert de markt of dit het begin is van een herstart van de actieve Ethereum-accumulatiestrategie van het bedrijf.
Sharplink, oorspronkelijk opgericht in 2019 als marketingdienstverlener, transformeerde in juni 2025 tot een bedrijf dat zich richt op het aanhouden van Ethereum als kasreserve. Het bedrijf bezit nu in totaal 876.285 ETH, verkregen via aankopen en staking-beloningen.
Concurrentie en beursnotering
Hoewel Sharplink voorheen de grootste beursgenoteerde houder van Ethereum was, verloor het die titel in augustus 2025 aan concurrent Bitmine.
Bitmine bezit momenteel 5,67 miljoen ETH en kocht vorige week nog eens 52.203 ETH bij. De voorzitter van Bitmine, Tom Lee, stelde dat het bedrijf “een gestaag accumulatietempo zal aanhouden gedurende 2026”.
De aankoop van Sharplink valt samen met een belangrijke ontwikkeling. Het bedrijf wordt naar verwachting aanstaande maandag opgenomen in de Russell 2000- en Russell 3000-indexen.
Ondertussen staat de markt flink onder druk. Ethereum kwam afgelopen nacht met 1.515 dollar op de laagste prijs uit in 15 maanden. Ook andere munten krijgen harde klappen. Analisten beschrijven het als de “meest intense stressfase tot nu toe” van deze bearmarkt.
Verdienen door dalende crypto met de nieuwe short-functie op Bitvavo
Bitcoin in het rood? Geen probleem. Bitvavo laat je nu ook profiteren van dalende koersen. Dankzij de nieuwe short-selling functie in je app kun je winst maken terwijl de markt daalt.
Verwacht je dat bitcoin gaat dalen? Dan is dit hét moment om je voordeel te doen.
Nieuwe gebruikers ontvangen bovendien €20 in bitcoin extra bij de eerste aan- of verkopen van €100 . Aanmelden duurt één minuut en handelen kan direct.
Let op: ‘x2’ of ‘x3’ inzet, vergoot aanzienlijk het risico en is aangeraden voor meer ervaren handelaren.