Crypto Insiders geeft een uniek aanbod met een nieuwe serie artikelen genaamd ‘Voor ‘t zelfde geld’. Hierin interviewen wij onze crypto coaches, analisten en andere crypto fanaten over hun standpunt in deze markt. Deze keer spreken wij Nick van der Kolk, CEO van BitBook, een reisplatform gebouwd op de blockchain.
Wij hebben als doel om mensen de wereld te laten ontdekken terwijl ze een passief inkomen opbouwen,
vertelt de CEO. “Iedereen kan vanaf deze week donderdag al een vakantie boeken op ons platform.”
Door een samenwerking met Priceline en Booking.com kunnen mensen vanaf 24 juni kiezen tussen 400.000 hotels, meer dan 300 luchtvaartmaatschappijen en twee autoverhuurbedrijven die actief zijn op 18.500 locaties.
Tokens
Het mooie van BitBook is dat je ook tokens kan verdienen terwijl je van de zon geniet in Ibiza, of een stedentrip maakt in Italië. “Wij belonen content creators en influencers wanneer zij travelcontent maken of nieuwe boekingen binnenhalen”, zegt Van der Kolk.
Als ik in Ghana woon en ik schrijf een guide over bijvoorbeeld de hoofdstad Accra, dan kan je in BBT beloond worden. Deze moet alvorens wel een kwaliteitscheck en een screening hebben gehad om bots tegen te werken, zodat wij alleen échte schrijvers belonen. Als je via je werk als influencer of schrijver iemand anders laat boeken via BitBook, krijg je voor twintig jaar lang – bij elke boeking die zij doen – een beloning in BTT,
legt Van der Kolk uit.
Tot nu toe kan je BitBook-tokens (BBT) vinden op de exchanges BitMart, PancakeSwap en ProBit. BitBook heeft tijdens de listings ervoor gekozen om al hun tokens te verkopen, waardoor zij zelf geen tokens meer in hun bezit hebben.
Zij gaan 100% van de netto omzet gebruiken om tokens terug te kopen. Hierdoor daalt het aanbod van BTT, wat zich weer vertaalt in de waarde van de token.
Sneeuwbaleffect
Als meer influencers zich aansluiten bij de BitBook community, komen er meer boekingen binnen, waardoor er meer commissie binnenkomt. Hierdoor wordt er meer omzet gedraaid, zodat ze meer tokens terug kunnen kopen en branden.
Dit sneeuwbaleffect zorgt ervoor dat de waarde van BTT stijgt, zodat er weer meer influencers komen, die meer mensen aandragen, waardoor de omzet stijgt. Doordat ze al hun omzet gebruiken om weer tokens terug te kopen en te branden, stijgt de waarde van BTT en groeit het platform.
Pre-launch
“We zullen direct beginnen met het belonen van mensen die een vakantie boeken”, zegt Van der Kolk.
Als wij donderdag live gaan wordt er 1.041.667BTT verdeeld onder de eerste boekingen via BitBook.
De geschatte waarde van deze miljoen BTT ligt op het moment van schrijven rond de €10.000. Zoals eerder beschreven heeft BitBook geen tokens in bezit, dus deze hebben zij al van de markt opgekocht.
Als je meer wil weten over BitBook, ga dan naar www.bitbook.network.