
Foto: Shutterstock/Marc Bruxelle
Grayscale Investments, de grote Amerikaanse cryptocurrency vermogensbeheerder, heeft onlangs weer een grote hoeveelheid bitcoin (BTC) ingekocht voor zijn BTC fonds, genaamd de Grayscale Bitcoin Trust (GBTC).
ByBt.com, een marktonderzoeker, meldt op 27 september dat Grayscale zo’n 17.100 BTC in de afgelopen zeven dagen heeft gekocht, ter waarde van ongeveer $185 miljoen.
Grayscale bought 17.1k BTC in the last 7 days.#Bitcoin pic.twitter.com/9GS9tOQxZu
— CoinGlass (@coinglass_com) September 27, 2020
De GBTC is dit jaar een zeer populair investeringsproduct geworden en Grayscale koopt grote hoeveelheden bitcoin op ter ondersteuning van het product.
Grayscale heeft nu bijna 450 duizend BTC in bezit. Dat is bijna 2,5% van het totale circulerende aanbod van bitcoin, dat gisteren de 18,5 miljard BTC voorbij steeg.
The Bitcoin network has passed 18,500,000 BTC in circulation. Less than 2,500,000 left and half of those will be mined in the next 4 years. #bitcoin pic.twitter.com/0yPo57XIaR
— ChartsBTC (@ChartsBtc) September 27, 2020
Grayscale meldt dat het nu $5,8 miljard assets under management (AUM) heeft, oftewel $5,8 miljard aan crypto onder beheer. Hiervan zit $4,78 miljard in het bitcoin fonds.
09/25/20 UPDATE: Net Assets Under Management, Holdings per Share, and Market Price per Share for our Investment Products.
Total AUM: $5.8 billion$BTC $BCH $ETH $ETC $ZEN $LTC $XLM $XRP $ZEC pic.twitter.com/FtGxWWnKhE
— Grayscale (@Grayscale) September 25, 2020
Dat is echter een kleine afname ten opzichte van een maand geleden. Half augustus rapporteerde het bedrijf dat het al meer dan $6 miljard AUM heeft. Dit is te verklaren door een afname van de bitcoin prijs. De koers van BTC lag toen nog rond de $12.000.
Grayscale Investments hield deze zomer een grote internationale reclamecampagne op de Amerikaanse tv. De verwachting omtrent het filmpje waren hooggespannen aangezien het bitcoin bij het grote publiek in beeld zou brengen. Echter was de community teleurgesteld toen bleek dat bitcoin noch andere crypto’s niet bij naam werden genoemd. CEO Barry Silbert zei dat de campagne een succes was voor het bedrijf.