Rico Engelbarts
27/06/2018 14:33 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 27/06/2018 14:33

Facebook heft verbod op crypto-advertenties op, handhaaft verbod op ICO’s

Nieuws
facebook_heft_vverod_op_crypto_advertenties_op_handhaaft_verbod_op_ICO

Facebook heeft haar policies zodanig aangepast dat advertenties voor cryptocurrencies opnieuw mogelijk zijn, maar houdt het verbod op de promotie van initial coin offerings (ICO’s) in stand. Dat valt te lezen in een aankondiging die op 26 juni gepubliceerd is.
De aankondiging zegt dat het bedrijf de beste manier heeft onderzocht om haar algemene verbod op cryptocurrency-gerelateerde advertenties “de afgelopen maanden” te verfijnen om “bepaalde advertenties toe te staan en er tegelijkertijd aan te werken om ervoor te zorgen dat ze veilig staan”.
In het herziene “verboden producten- en diensten-beleid” van Facebook staat nu:

Vanaf 26 juni zullen we advertenties toestaan die cryptocurrency en gerelateerde inhoud promoten van vooraf goedgekeurde adverteerders. We blijven echter bij het verbod op advertenties die binaire opties en initial coin offerings promoten.

Het onlangs bijgewerkte beleid vereist dat adverteerders die advertenties voor cryptocurrency-producten en -services willen weergeven, een aanvraag indienen zodat Facebook kan beoordelen of de advertenties in aanmerking komen. Aanvragers krijgen de opdracht om “alle door hen verkregen licenties, ongeacht of ze worden verhandeld op een openbare exchange, en andere relevante openbare achtergrond over hun bedrijf, bij te voegen.
Met deze beperkingen geeft Facebook toe dat “niet iedereen die wil adverteren in staat zal zijn om dat te doen”. Het bedrijf zegt naar feedback te zullen luisteren en “indien nodig” haar beleid in de loop der tijd te herzien. Het verklaart ook dat het de technologie die ten grondslag ligt aan cryptocurrencies blijft “bestuderen” terwijl het haar beleid blijft ontwikkelen.
Facebook introduceerde haar verbod in januari 2018, waarbij werd gezegd dat het bedoeld was om “advertenties te voorkomen die financiële producten of services promoten die vaak geassocieerd worden met misleidende of bedrieglijke promotie-praktijken.
Destijds benadrukte Facebook dat het aanvankelijke beleid “opzettelijk breed” was om het bedrijf de tijd te geven om maatregelen aan te scherpen om gewetenloze promotors op te sporen en te voorkomen.

Deel dit artikel
Rico Engelbarts

Head of Partnerships Rico kwam in 2013 in aanraking met Bitcoin. Een vriend van hem vertelde hem toentertijd met veel enthousiasme over het decentrale aspect van Bitcoin; een concept wat Rico’s interesse niet meteen wekte.

Net binnen
Trending
Crypto update: solana en polkadot schitteren met grote stijgingen
Nieuwe cryptomunt ontploft en stijgt met 35.000% in 1 minuut
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Bitcoin koerssignalen suggereren uitbraak naar $50.000
Nieuwe crypto stijgt 12.000% na listing, handelaren happen toe
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Crypto ontbijt: Bitcoin kosten dalen, miners kiezen AI, FTX verkoopt solana
Bitcoin whale ontwaakt na 14 jaar met 90.000.000% winst vlak voor halving
Advertentie
Advertentie