Rico Engelbarts
27/06/2018 14:33 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 27/06/2018 14:33

Facebook heft verbod op crypto-advertenties op, handhaaft verbod op ICO’s

Nieuws
facebook_heft_vverod_op_crypto_advertenties_op_handhaaft_verbod_op_ICO

Facebook heeft haar policies zodanig aangepast dat advertenties voor cryptocurrencies opnieuw mogelijk zijn, maar houdt het verbod op de promotie van initial coin offerings (ICO’s) in stand. Dat valt te lezen in een aankondiging die op 26 juni gepubliceerd is.
De aankondiging zegt dat het bedrijf de beste manier heeft onderzocht om haar algemene verbod op cryptocurrency-gerelateerde advertenties “de afgelopen maanden” te verfijnen om “bepaalde advertenties toe te staan en er tegelijkertijd aan te werken om ervoor te zorgen dat ze veilig staan”.
In het herziene “verboden producten- en diensten-beleid” van Facebook staat nu:

Vanaf 26 juni zullen we advertenties toestaan die cryptocurrency en gerelateerde inhoud promoten van vooraf goedgekeurde adverteerders. We blijven echter bij het verbod op advertenties die binaire opties en initial coin offerings promoten.

Het onlangs bijgewerkte beleid vereist dat adverteerders die advertenties voor cryptocurrency-producten en -services willen weergeven, een aanvraag indienen zodat Facebook kan beoordelen of de advertenties in aanmerking komen. Aanvragers krijgen de opdracht om “alle door hen verkregen licenties, ongeacht of ze worden verhandeld op een openbare exchange, en andere relevante openbare achtergrond over hun bedrijf, bij te voegen.
Met deze beperkingen geeft Facebook toe dat “niet iedereen die wil adverteren in staat zal zijn om dat te doen”. Het bedrijf zegt naar feedback te zullen luisteren en “indien nodig” haar beleid in de loop der tijd te herzien. Het verklaart ook dat het de technologie die ten grondslag ligt aan cryptocurrencies blijft “bestuderen” terwijl het haar beleid blijft ontwikkelen.
Facebook introduceerde haar verbod in januari 2018, waarbij werd gezegd dat het bedoeld was om “advertenties te voorkomen die financiële producten of services promoten die vaak geassocieerd worden met misleidende of bedrieglijke promotie-praktijken.
Destijds benadrukte Facebook dat het aanvankelijke beleid “opzettelijk breed” was om het bedrijf de tijd te geven om maatregelen aan te scherpen om gewetenloze promotors op te sporen en te voorkomen.

Deel dit artikel
Rico Engelbarts

Head of Partnerships Rico kwam in 2013 in aanraking met Bitcoin. Een vriend van hem vertelde hem toentertijd met veel enthousiasme over het decentrale aspect van Bitcoin; een concept wat Rico’s interesse niet meteen wekte.

Net binnen
Trending
bekende-nederlander-verliest-crypto-vermogen-wilfred-genee
Bekende Nederlander verliest vermogen aan Bitcoin, 'slechtste week ooit'
Dit is hoe iedereen (zonder stress) winst kan maken op de cryptomarkt
Dit is hoe iedereen (zonder stress) winst kan maken op de cryptomarkt
Bitcoin stormt mogelijk op perfect economische scenario af
Bitcoin stormt mogelijk op perfect economisch scenario af
Fetch.ai (FET) kan met 85% exploderen na langverwachte AI-fusie
Fetch.ai (FET) kan met 85% exploderen na langverwachte AI-fusie
Grote leegloop bij bitcoin miners op komst, zegt bankgigant JPMorgan
Bitcoin stijging zal van korte duur zijn, volgens mega-bank
Advertentie

Trending Nieuws nieuws

Crypto Ontbijt: Marktcrash, flinke uitstroom ethereum-ETF’s & nieuwe Mt. Gox ronde
Duitsland dumpt 435 miljoen aan bitcoin, parlementslid slaat alarm
Nog drie dagen tot strenge cryptowet: wat gaat er gebeuren?
Nog drie dagen tot strenge cryptowet: wat gaat er gebeuren?
Bitcoin protocol stort in, miners zien inkomsten verdampen
Bitcoin protocol stort in, miners zien inkomsten verdampen
Advertentie
crypto-insiders-icon