Ivo Melchers Ivo Melchers
15/11/2022 16:15 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 15/11/2022 16:15

Bored Ape NFT van Adidas krijgt rol in WK-trailer

icon-nft
NFT nieuws

Foto: Shutterstock/askarim

Met nog maar een paar dagen tot het wereldkampioenschap voetbal in Qatar, heeft Adidas zijn Bored Ape NFT een rol gegeven in de WK-trailer. De Duitse multinational had in december vorig jaar een samenwerking gesloten met het bekende non-fungible token (NFT) project Bored Ape Yacht Club (BAYC). Twee maanden eerder had Adidas Bored Ape #8774, genaamd Indigo Herz, voor een totaal van 46 ether (ETH) gekocht. Destijds had dit een waarde van maar liefst $156.000, echter is de koers van ethereum (ETH) op het moment dusdanig gedaald dat de waarde ‘slechts’ nog $58.000 is.

Herz werd afgebeeld op een cornflakesdoos van ‘’Indigoooooals’’ met de boodschap dat Karim Benzema goals eet als ontbijt. Verder was Lionel Messi ook onderdeel van de trailer voor het wereldkampioenschap voetbal.

Yuga Labs, het bedrijf achter BAYC, verleent de holders van een BAYC volledige intellectuele eigendomsrechten om de personages te kunnen gebruiken voor commerciële doeleinden. Dit houdt in dat Adidas de volledige licentie heeft om Inido Herz te gebruiken voor fysieke en digitale producten tot traditionele logo’s of naamrechten.

Solana krijgt eigen OnlyFans concurrent na miljoeneninvestering
  • icon-nft
    NFT nieuws

Adidas in NFT wereld

In de aankondiging van eind 2021 werd niet alleen een samenwerking met Bored Ape Yacht Club bekend gemaakt. Adidas had namelijk ook een samenwerking gesloten met gMoney, een populaire twitteraar en NFT verzamelaar, en PUNKS Comics. PUNKS is een stripboekuitgever die NFT’s combineert met fysieke stripboeken in wat het Crypto Comics noemt. Elk personage van de samenwerkingen van Adidas speelt een hoofdrol in de NFT-drop genaamd ‘Into the Metaverse’.

De eerste fase van de collectie verleende houders exclusieve kledingstukken, zoals een zwarte hoodie ingebed met het blockchain-adres van Adidas of een oranje muts van gMoney.

De huidige fase, fase 2, zal naar verwachting doorgaan op fysieke merchandise en toegang geven tot metaverse ervaringen.

Op 16 november zal het merk zijn ‘Capsule Collection’ lanceren. Op de metaverse gedeelte van de website van Adidas is een teller te zien die afloopt naar deze release van de nieuwe NFT collectie.

Deel dit artikel
Ivo Melchers

Ivo is zich sinds begin 2021 volop gaan verdiepen in de wereld van cryptocurrencies en de blockchain-technologie. Er ging een hele nieuwe wereld voor hem open en hoe meer hij ging begrijpen, des te meer potentie hij begon te zien in de onderliggende blockchain-technologie. Sinds de eerste dag dat hij in aanraking kwam met cryptocurrencies is hij nooit meer gestopt met het leren hierover. Ook zit Ivo in het laatste jaar van zijn bachelor ‘Economic Psychology’ op de universiteit in Tilburg en gaat hij volgend jaar een aansluitende master doen in dit interessante gebied.

Net binnen
Trending
Crypto update: solana en polkadot schitteren met grote stijgingen
Nieuwe cryptomunt ontploft en stijgt met 35.000% in 1 minuut
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Bitcoin koerssignalen suggereren uitbraak naar $50.000
Nieuwe crypto stijgt 12.000% na listing, handelaren happen toe
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Crypto ontbijt: Bitcoin kosten dalen, miners kiezen AI, FTX verkoopt solana
Bitcoin whale ontwaakt na 14 jaar met 90.000.000% winst vlak voor halving
Advertentie
Advertentie