Jeroen van Welsenes Jeroen van Welsenes
01/09/2023 09:00 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 01/09/2023 09:00

Luchtvaartreus Lufthansa stapt crypto in en beloont klanten

icon-nft
NFT nieuws
Lufthansa-group-crypto-NFT

Foto: Shutterstock/Tupungato

Het luchtvaartconcern Lufthansa Group zet zijn eerste stap in de wereld van blockchain door non-fungible tokens (NFT’s) te introduceren in zijn loyaliteitsprogramma. Het programma beloont trouwe gebruikers met unieke voordelen. 

📈 Nederlanders op Bitvavo of Bybit slaan jackpot: 135% in 6 maanden door Nederlandse AI-trading start-up 🚀
  • Advertentie
  • Diamond Pigs

Lufthansa en crypto

Lufthansa Group is een wereldwijd opererend luchtvaartconcern dat enkele van de grootste luchtvaartmaatschappijen omvat, waaronder Lufthansa, Austrian Airlines en Swiss International Air Lines. Het bedrijf biedt passagiers- en vrachtvervoer aan, evenals aanvullende luchtvaartgerelateerde diensten.

Met het programma, bekend onder de naam Uptrip, kunnen passagiers digitale kaarten verdienen. Dit doen ze door te vliegen met de verschillende luchtvaartmaatschappijen die bij het concern betrokken zijn. De digitale kaarten zijn gebaseerd op het type vliegtuig waarmee de passagiers vliegen, de bestemming en de dagen waarop gevlogen wordt. 

Uptrip werd al succesvol getest door maar liefst 20.000 gebruikers. Het platform is ontwikkeld door Lufthansa Innovation Group en is gebouwd op Polygon (MATIC), het layer-2 netwerk boven op Ethereum (ETH). Gebruikers verdienen speciale voordelen wanneer ze sub collecties compleet weten te maken. Voorbeelden die door Lufthansa Group bekend zijn gemaakt zijn toegang tot luchthavenlounges en gratis Wi-Fi aan boord van vliegtuigen. 

Advertentie

Coca Cola stapt ook in de NFTs

Naast Lufthansa experimenteren ook andere grote bedrijven met de technologie. Een belangrijke ontwikkeling die NFT’s en crypto in het algemeen bruikbaar maken voor het mainstream publiek. Coca Cola heeft in samenwerking met de toonaangevende crypto exchange Coinbase een unieke NFT-collectie genaamd Masterpiece gelanceerd. Deze digitale verzamelobjecten, die deel uitmaken van Coca Cola’s zomer promotiecampagne, integreren klassieke kunst met het iconische Coca Cola flesje.

Onder de NFT’s zijn bewerkingen van Nederlandse meesterstukken zoals het Meisje met de parel van Vermeer en Van Gogh’s De slaapkamer, allemaal verweven met het Coca Cola-merk. De NFT’s zijn geprijsd tussen de 0,0011 ETH en 0,014 ETH (circa $2-$25) en worden verkocht op het recentelijk gelanceerde Base layer-2 netwerk van Coinbase.

Deel dit artikel
Jeroen van Welsenes

Jeroen investeerde in 2016 voor het eerst in bitcoin. Sindsdien verdiept hij zich in de achterliggende technologie en gelooft hij dat blockchain de potentie heeft – net zoals het internet – om de wereld te veranderen.

Net binnen
Trending
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Nederlands stel ziet inleg van 3k naar 240k stijgen, ‘’voor de lol’’
Nederlands stel ziet inleg van 3k naar 240k stijgen, ‘’voor de lol’’
Crypto ontbijt: Bitcoin kosten dalen, miners kiezen AI, FTX verkoopt solana
Bitcoin whale ontwaakt na 14 jaar met 90.000.000% winst vlak voor halving
Bitcoin stijgt hard voorbij $72.000, markt reageert explosief
Nieuwe cryptomunt ontploft en klimt met 231% op eerste handelsdag
politie-crypto-wet-VS-onderzoek-blockchain
Nederlandse crypto-ondernemer pleegt zelfmoord, tientallen miljoenen vermist
Advertentie

Trending NFT nieuws

Door Donald Trump gelanceerde NFT's crashen tijdens rechtszaak
Door Donald Trump gelanceerde NFT’s crashen tijdens rechtszaak
Adidas lanceert sneakers op Solana, en dit is het prijskaartje
Adidas lanceert sneakers op Solana, en dit is het prijskaartje
Solana krijgt nieuwe concurrent voor OnlyFans na miljoeneninvestering
Solana krijgt eigen OnlyFans concurrent na miljoeneninvestering
Advertentie