
Foto: rarrarorro/Shutterstock
Op Facebook zijn weer advertenties voor de Amerikaanse crypto-exchange Coinbase te zien. Brian Armstrong, CEO van Coinbase, heeft op Twitter aangegeven trots te zijn om mensen weer te kunnen introduceren in een “open financieel systeem”.
https://twitter.com/brian_armstrong/status/1020331037098835968
Facebook, het grootste social media platform ter wereld, kondigde eind juni al aan af te zien van haar volledige verbod op crypto-advertenties. Dat verbod volgde eind vorig jaar na een toenemend aantal gevallen van crypto-gerelateerde oplichtingspraktijken via advertenties op social media. Naast Facebook kondigden ook Google en Twitter dergelijke restricties aan. Facebook handhaaft wel het verbod op advertenties voor initial coin offerings (ICO’s).
Coinbase is het eerste crypto-gerelateerde bedrijf dat goedkeuring van Facebook heeft gekregen om advertenties op haar platform te plaatsen, en loopt hiermee een streepje voor op haar concurrenten. De mogelijkheid om de 2 miljard Facebook-gebruikers te bereiken biedt Coinbase de kans om het potentieel van de exchange uit te breiden. Met de advertenties kan de exchange onder meer haar hervormde Coinbase Pro-exchange, het Coinbase Index Fund en het op institutionele beleggers gerichte Coinbase Custody platform onder de aandacht brengen.