
Electronic Arts (EA), de videogamegigant, spoorde 19 september plotseling mensen op Twitter aan om te investeren in cryptocurrency.
invest in Crypto.
— Electronic Arts (@EA) September 19, 2019
Althans dat leek het geval te zijn in eerste instantie. In plaats daarvan bleek het een marketingstunt te zijn voor het spel Apex Legends. In oktober wordt namelijk een nieuwe personage aan dat spel toegevoegd die Crypto heet.
EA was zich natuurlijk bewust van de dubbele betekenis. Het twitterbericht heeft inmiddels bijna 20.000 favorieten en 10.000 retweets. Er ging zelfs het gerucht rond dat het Twitteraccount gehackt zou zijn. Ook cryptocurrency-exchange Binance reageerde op het Twitterbericht:
— Binance (@binance) September 19, 2019
Uiteindelijk had het dus niets met cryptocurrency te maken en de teleurstelling onder een aantal mensen op Twitter lijkt groot. Het betreden van een gigantisch bedrijf als EA, die verantwoordelijk is voor spellen als Battlefield, Fifa, Need for Speed en The Sims, in de cryptocurrency-markt had dan ook van grote invloed kunnen zijn. De wereld van gaming wordt vaker gezien als de volgende stap voor deze markt, aangezien sommige spellen geschikt zouden zijn voor het toepassen van blockchain-technologie, vooral als het gaat om zogenaamde microtransacties.
Voor wie geïnteresseerd is in het spel: het Crypto personage zal onderdeel zijn van het derde seizoen van Apex Legends en zal beschikbaar zijn vanaf 1 oktober. Een nieuwe trailer van de game kun je hier bekijken:
Crypto Insider David heeft weer een nieuwe bitcoin (BTC) koers weekanalyse voor je klaarstaan! Hierin geeft hij aan nog steeds bullish te zijn. Nieuwsgierig naar zijn analyse? Lees dan hier verder.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je dan op onze push-berichten, Facebook– of Twitter. Meediscussiëren? Meld je dan aan voor ons Telegram kanaal.