Cathay Pacific lanceert blockchain loyaliteitsprogramma voor passagiers

0

De Hongkongse luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific voegt zich bij een groeiende lijst van luchtvaartmaatschappijen die toepassingen van blockchain-technologie onderzoeken.

Bij de lancering van haar eerste toepassing van blockchain-technologie, zal de Cathay Pacific Group haar klanten air miles geven via een distributed ledger waarmee de klanten, partners en de leden van de luchtvaartmaatschappij beloond worden.

De Blockchain uitrol van Cathay Pacific zal eerst een nieuwe mobiele applicatie en platform aansturen, ontwikkeld door technologiepartner Accenture, genaamd ‘Unlock More Miles’. De marketing campagne sluit aan bij een promotiediner in Hongkong waarbij leden van ‘Asia Miles’, het loyaliteitsprogramma van Cathay Pacific, de verdiende air miles binnen een dag op hun rekening hebben bijgeschreven.

Het blockchain-platform automatiseert de procedures voor gegevensverwerking en maakt door de dataset te delen een transparante transactiegeschiedenis mogelijk tussen de luchtvaartmaatschappij en de deelnemende diner partners, meldt de luchtvaartmaatschappij naast het volgende:

Het mooie van dit initiatief is dat het helpt de efficiëntie van het bedrijf te verbeteren, zodat de back-office administratie geminimaliseerd wordt. Door gebruik te maken van blockchain-technologie bieden de Cathay Pacific Group en Asia Miles de partners van Asia Miles een enkele gegevensbron bij het beheren van accountactiviteiten, wat het Asia Miles, partners en leden mogelijk maakt om bijna direct beloningen te beheren.

De inspanningen van Cathay Pacific om  blockchain-technologie te implementeren komt vlak na de aankondiging van de grootste concurrent Singapore Airlines eerder dit jaar van een eigen op blockchain gebaseerde loyaliteits-wallet. Ontwikkeld in samenwerking met technologie-partner Microsoft, bleek de private blockchain succesvol tijdens een proof-of-concept-proef, waarbij leden van het frequent-flyer programma van de luchtvaartmaatschappij hun air miles uit konden geven bij deelnemende detailhandelaren als een point of sale (POS) transactie.

Naaste Zuidoost-Aziatische luchtvaartmaatschappij Air Asia heeft aangekondigd dat het haar loyaliteitsprogramma over zal zetten naar een nieuwe cryptocurrency genaamd “BigCoin”. Het bedrijf zegt ook een ICO te beginnen om een nieuwe financiële diensten afdeling te financieren.

Elders maakte de Duitse luchtvaartgigant Lufthansa haar investering in een Zwitserse blockchain-startup via een ICO bekend, nadat het eerder al plannen had onthuld om een B2B blockchain markt te lanceren die wordt aangedreven door een openbare Ethereum blockchain.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Laatste nieuws

Goedkoop en veilig crypto kopen met iDeal