Thom Derks Thom Derks
01/12/2022 17:00 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 01/12/2022 17:00

Mark Zuckerberg gelooft nog altijd heilig in de metaverse

icon-altcoins
Altcoin nieuws
Mark Zuckerberg gelooft nog altijd heilig in de metaverse

Foto: Frederic Legrand – COMEO/Shutterstock

De Metaverse afdeling van Meta (het voormalige Facebook) moet kwartaal na kwartaal een gigantisch verlies opschrijven, maar dat brengt CEO Mark Zuckerberg niet van de wijs. Zuckerberg gelooft nog altijd heilig in de potentie en toekomst van de metaverse, laat de CEO weten tijdens de DealBook Summit van The New York Times.

🚀 Nederlanders maken lezers van Crypto Insiders vandaag SHIBA miljonair; pak jouw gratis 1.000.000 SHIB
  • Advertentie
  • Anycoin Direct

Metaverse investering voor de lange termijn

“We moeten dit beoordelen over een tijdshorizon van 5 tot 10 jaar. De manier waarop we communiceren zal steeds rijker en intrigerende worden.”

Aldus Zuckerberg, die laat weten dat de metaverse voor hem een lange termijn investering is. Tot nu toe krijgen Zuckerberg en Meta vooral kritiek op de beslissing om groots in te zetten op de metaverse. Het levert het bedrijf vooral miljardenverliezen op en niemand lijkt het bedrijf echt te vertrouwen om dit goed neer te kunnen zetten. Meta en Facebook staan bijvoorbeeld niet bekend als partijen die de privacy van gebruikers hoog in het vaandel hebben.

Die matige reputatie op het gebied van menselijkheid lijkt ook een rol te spelen in het scepticisme rondom de metaverse ambities van Meta. Zuckerberg gaf tijdens het evenement toe dat Meta efficiënter en gedisciplineerder moet werken, omdat de macro-economische omstandigheden momenteel niet in hun voordeel werken.

Advertentie

Focus op social media

Overigens ligt de focus van het bedrijf volgens Zuckerberg momenteel niet op de metaverse. Wat enigszins vreemd is, gezien de naamsverandering naar Meta vorig jaar. Het bedrijf spendeert nog altijd 80 procent van zijn tijd aan de bestaande social media platformen, die nog altijd uiterst succesvol zijn.

Je moet maar bedenken dat onder andere Facebook, Instagram en WhatsApp in het portfolio van Meta zitten. Wat dat betreft zijn ze nog altijd de grote marktleider op het gebied van social media. Wat we echter ook weten is dat dingen snel kunnen veranderen in de techwereld.

Een foutje is snel gemaakt en als de concurrentie wel de juiste keuzes maakt, dan kan je de koppositie zomaar aan een andere partij verliezen. Zuckerberg zegt zich in ieder geval weinig van de kritiek aan te trekken, ook omdat hij zijn hele leven al te maken heeft met mensen die aan hem twijfelen.

Deel dit artikel
Thom Derks

Thom is een expert op het gebied van macro-economie, bitcoin en het afzeiken van altcoins. Verder schrijft hij een eigen macro-nieuwsbrief op Substack, laat hij soms iets van zich horen op Twitter en is hij niet-praktiserend Meester in de Rechten (universiteit Leiden).

Net binnen
Trending
Belastingaangifte komt eraan: bereid je voor op deze 6 aanpassingen
Belastingaangifte komt eraan: bereid je voor op deze 6 aanpassingen
Man wint €314 miljoen maar kan fluiten naar fortuin, loterij weigert uitbetaling
Man wint €314 miljoen in loterij maar kan fluiten naar fortuin
Belastingvrij schenken in 2024: dit zijn de nieuwe regels
Belastingvrij schenken in 2024: dit zijn de nieuwe regels
Meer belastingvrij inkomen in 2024: dit krijg je nu extra per maand
Meer belastingvrij inkomen in 2024: dit krijg je nu extra per maand
Bitcoin dit jaar naar $150.000, financieel expert legt uit waarom
Bitcoin ontploft en trekt de hele cryptomarkt mee omhoog
Advertentie
Advertentie