Amber Bloemendaal Amber Bloemendaal
09/09/2022 18:30 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 09/09/2022 18:30

PUMA lanceert metaverse sneaker NFT’s voor NY Fashion Week

icon-nft
NFT nieuws
PUMA lanceert metaverse sneaker NFT's voor NY Fashion Week

Foto: Mirror-Images / Shutterstock.com

PUMA heeft een interactieve metaverse ruimte genaamd Black Station gelanceerd om limited edition NFT’s van haar sneakers te showcasen. Het is hun allereerste metaverse ervaring tijdens de New York Fashion Week (NYFW). 

Het wordt steeds drukker in de metaverse. Regelmatig zie je  crypto nieuws voorbijkomen over de nieuwe technologische ontwikkelingen, games en non-fungible tokens (NFT). Ook sportswear merk PUMA is nu dus actief in de virtuele wereld.

Start gratis met crypto 📈: Alle Nederlanders krijgen in april gratis crypto
  • Advertentie
  • Bitvavo

NFT Fashion Week

Black Station, de 3D-metaverse ruimte, zal toekomstige NFT-projecten bevatten en wil de toekomst van PUMA weerspiegelen door consumenten nieuwe mogelijkheden te bieden om via meeslepende online ervaringen in interactie te treden met het merk. 

Vanaf 13 september zijn exclusieve NFT’s, die gebruikt worden om limited edition fysieke sneakers in te wisselen, verkrijgbaar als onderdeel van PUMA’s NYFW show: FUTROGRADE. De sneaker NFT’s zijn onderdeel van de collectie die wordt geshowd tijdens New York Fashion Week, die vandaag officieel begonnen is. 

“Twintig jaar geleden was Black Station PUMA’s thuisbasis voor onze meest innovatieve ontwerpen op het gebied van mode,” aldus Adam Petrick, PUMA’s chief brand officer. 

“Gezien de grenzen die we verleggen op het gebied van productontwerp en digitaal, vonden we het passend om Black Station terug te brengen als een nieuw portaal voor digitale verkenning op het gebied van mode, sportprestaties, onze erfgoedklassiekers en innovatie.”

Advertentie

Shoppen in een virtuele wereld

Ook andere schoenmerken hebben NFT- en metaverse projecten gelanceerd. Nike nam vorig jaar NFT mode-startup RTFKT Studios over en bracht CryptoKicks uit, zijn eigen personaliseerbare reeks metaverse schoenen. Adidas is ook actief geweest, met de lancering van AI-gegenereerde metaverse avatars en een NFT-collectie met BAYC. 

Niet alleen sportswear brands als deze zijn actief in de metaverse. Ook luxemerken hebben fysieke items uitgebracht die gekoppeld zijn aan digitale activa, de zogenaamde “phygitals”. In mei van dit jaar bracht het luxemerk Prada NFT’s uit die konden worden ingewisseld voor fysieke items zoals overhemden. 

Tommy Hilfiger en Estee Lauder hebben al eerder soortgelijke metaverse ruimtes zoals Black Station ontworpen waar mensen digitale representaties van hun producten van dichtbij kunnen bekijken.

Deel dit artikel
Amber Bloemendaal

Maar een klein deel van de crypto-investeerders is vrouw, terwijl uit studies blijkt dat vrouwen niet alleen even goed, maar vaak zelfs beter presteren op het vlak van rendement genereren op hun investeringen. Hier moeten we dus verandering in brengen! Amber is niet alleen geïnteresseerd in het investeren in crypto, maar ook in de blockchain-technologie erachter en blijft graag op de hoogte van alle nieuwste ontwikkelingen. Als redacteur hoopt zij de lezers (m/v/x) te informeren, inspireren en hen aan te sporen de crypto-wereld te ontdekken.

Net binnen
Trending
Crypto update: solana en polkadot schitteren met grote stijgingen
Nieuwe cryptomunt ontploft en stijgt met 35.000% in 1 minuut
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Bitcoin koerssignalen suggereren uitbraak naar $50.000
Nieuwe crypto stijgt 12.000% na listing, handelaren happen toe
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Crypto ontbijt: Bitcoin kosten dalen, miners kiezen AI, FTX verkoopt solana
Bitcoin whale ontwaakt na 14 jaar met 90.000.000% winst vlak voor halving
Advertentie
Advertentie