Rico Engelbarts
17/11/2022 13:29 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 04/10/2023 23:09 Marktupdates

Crypto.com trekt zich terug als hoofdsponsor Champions League

test samenvatting tekst

Bitcoin-BTC Solana-SOL Ethereum-ETH Cardano-ADA more-coins-icon
icon-marktupdates
Marktupdates

Foto: Shutterstock/Pamela Brick

De Amerikaanse crypto exchange Crypto.com stond op het punt om een van de grootste sponsor-deals ooit te tekenen met de UEFA Champions League voetbalcompetitie. Echter, op het laatste moment besloot Crypto.com toch af te zien van de deal met de UEFA.

📈 Nederlanders op Bitvavo of Bybit slaan jackpot: 135% in 6 maanden door Nederlandse AI-trading start-up 🚀
  • Advertentie
  • Diamond Pigs

Crypto.com en Champions League

Het leek er even op dat Crypto.com de opvolger zou worden van Gazprom als voornaamste sponsor van de prestigieuze sportcompetitie. De UEFA had afstand genomen van Gazprom naar aanleiding van de Westerse sancties tegen Rusland, en uiteraard past een deal met het grootste gasbedrijf van Rusland dan niet meer binnen een ethische bedrijfsvoering.

Daarom werd er gezocht naar een nieuwe hoofdsponsor. De deal zou naar verluidt over een periode van vijf jaar gaan en er zou zo’n $100 miljoen per jaar mee gemoeid gaan. De totale kosten van de deal zijn dus ongeveer $500 miljoen, dat meldt SportBusiness.

Crypto.com was favoriet om Gazprom op te volgen, maar op het allerlaatste moment heeft de Amerikaanse crypto exchange zelf de stekker uit de deal getrokken.

Marketing van Crypto.com

Wat precies de reden was voor het terugtrekken is onbekend, maar het heeft hoogst waarschijnlijk iets te maken met de huidige staat van de markt. Grote exchanges hebben het op dit moment redelijk zwaar, omdat de interesse in de crypto markt bij particuliere investeerders op een laag pitje staat.

Exchanges ontslaan op grote schaal personeel en zijn op allerlei manieren aan het kijken naar hoe zij de kosten kunnen drukken. Het tekenen van een meerjarige sponsordeal ter waarde van $500 miljoen past op dit moment waarschijnlijk simpelweg niet in de begroting van Crypto.com.

Afgelopen jaar heeft Crypto.com behoorlijk wat grote andere deals gesloten met vooraanstaande sportorganisaties. Zo was in het crypto nieuws te lezen dat Crypto.com in zee ging met de Franse voetbalreus Paris-Saint-Germain, werd het de officiële partner van het WK voetbal 2022 en betaalde het $700 miljoen om de naam van een stadion in de Verenigde Staten te veranderen.

Deel dit artikel
Rico Engelbarts

Head of Partnerships Rico kwam in 2013 in aanraking met Bitcoin. Een vriend van hem vertelde hem toentertijd met veel enthousiasme over het decentrale aspect van Bitcoin; een concept wat Rico’s interesse niet meteen wekte.

Net binnen
Trending
Crypto update: solana en polkadot schitteren met grote stijgingen
Nieuwe cryptomunt ontploft en stijgt met 35.000% in 1 minuut
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Crypto ontbijt: Bitcoin kosten dalen, miners kiezen AI, FTX verkoopt solana
Bitcoin whale ontwaakt na 14 jaar met 90.000.000% winst vlak voor halving
Bitcoin model laat zien hoelang de bullmarkt nog duurt na de halving
Bitcoin model laat zien hoelang de bullmarkt nog duurt na de halving
Advertentie
Advertentie