Timo Bult Timo Bult
14/02/2022 12:33 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 14/02/2022 12:33

Coinbase website overbelast na Super Bowl reclame

Nieuws
Coinbase website uit de lucht na Super Bowl reclame

Foto: 24K-Production / Shutterstock.com

Afgelopen nacht werd in de Verenigde Staten de Super Bowl gehouden. Tijdens deze American Football-wedstrijd trekken Amerikanen alles uit de kast om een show neer te zetten. De editie van dit jaar werd ook wel de Crypto Bowl genoemd door het grote aantal crypto-bedrijven dat gedurende de halftime een reclameplek hadden bemachtigd.

🚀 Nederlandse exchange viert bullmarkt: iedereen gratis crypto naar keuze
  • Advertentie
  • Bitvavo

Coinbase website vrijwel meteen uit de lucht

Een van die bedrijven was Coinbase, de Amerikaanse exchange. Terwijl vrijwel alles aan de Super Bowl groots en spectaculair is, inclusief de halftime reclames, was de reclame van Coinbase opvallend te noemen.

Opvallend in eenvoud wel te verstaan. De 60 seconden durende reclame bestond namelijk voor het grootste gedeelte uit een Coinbase QR-code die van kant naar kant bewoog, zoals de beroemde DVD screensaver.

$15 gratis bitcoin

Kijkers die de QR-code met hun telefoon scanden konden $15 aan bitcoin (BTC) claimen. Maar het werd voor Coinbase al gauw duidelijk dat de Super Bowl enorm veel toeschouwers aantrekt.

Gemiddeld kijken zo’n 100 miljoen mensen de wedstrijd. Maar zelfs het kleine percentage van deze kijkers die de QR-code van Coinbase scande zorgde ervoor dat de website en app uit de lucht gingen.

“Coinbase besteedt $16.000.000 aan een Super Bowl-advertentie om mensen naar hun website te leiden en $0 om ervoor te zorgen dat de website niet crasht 10 seconden nadat de advertentie is gestart.”

Advertentie

Ook FTX en Crypto.com deden mee

Zoals gezegd werd de Super Bowl door de crypto-gemeenschap ook wel de Crypto Bowl genoemd. Gedurende de halftime advertenties waren naast de reclame van Coinbase ook reclames van FTX en Crypto.com te zien, twee andere grote exchanges.

Hier en daar verwachtten analisten en handelaren dat de reclames voor een stijging van de bitcoin koers zouden gaan zorgen. Dit zou kunnen door het grote aantal nieuwe gebruikers die de markt betreedt en bitcoin koopt. Helaas lijkt dit scenario vooralsnog niet uit te komen met bitcoin nog steeds in een strakke range.

Deel dit artikel
Timo Bult

Timo is hoofdredacteur van Crypto Insiders en een gepassioneerde voorstander van de real-world toepassingen van cryptotechnologie. Zijn interesse werd gewekt tijdens zijn werk voor een groot Fins accountancybedrijf, waar hij onderzoek deed naar het toepassen van blockchain door financiële bedrijven. Ook voor zijn Master’s thesis bleef hij in de cryptohoek. Hij onderzocht hoe NFT’s in kunnen worden toegepast in games, en welke uitdagingen daar liggen. Timo gelooft dat cryptotechnologie onze economie inclusiever, eerlijker en welvarender kan maken, en dat de transparantie van deze technologie corruptie in ontwikkelingslanden kan tegengaan.

Net binnen
Trending
Hoe $3000 in Bitcoin deze man miljonair maakte en zijn droom vervulde
Hoe $3000 in Bitcoin deze man miljonair maakte en zijn droom vervulde
Memecoin-oprichter in tranen, crypto koers crasht 90% tijdens livestream
Bitcoin’s zware correctie: Lange termijn investeerders veranderen strategie
'Economie VS stort in, maar crypto zal daar niet van profiteren'
‘Economie VS stort in, maar crypto zal daar niet van profiteren’
El precio del Bitcoin se dispara, pero China ensombrece los mercados
Bitcoin-verbod China wankelt, geruchtenmolen op volle toeren
Waarom Bitcoin komende dinsdag weer volatiel kan worden
Waarom Bitcoin komende dinsdag weer volatiel kan worden
Advertentie

Trending Wallets en Exchanges nieuws

'Economie VS stort in, maar crypto zal daar niet van profiteren'
‘Economie VS stort in, maar crypto zal daar niet van profiteren’
Bitcoin volgt patroon uit 2016 perfect, suggereert nieuwe stijging
Coinbase waarschuwt: Onrustig crypto-kwartaal op komst
Miljarden aan bitcoin terug op de markt, koers daalt naar $59.000
Bitcoin overleeft Mt. Gox schok: analisten verdeeld over marktimpact
Advertentie