Timo Bult Timo Bult
14/02/2022 12:33 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 14/02/2022 12:33

Coinbase website overbelast na Super Bowl reclame

icon-walletsexchanges
Wallets en Exc…
Coinbase website uit de lucht na Super Bowl reclame

Foto: 24K-Production / Shutterstock.com

Afgelopen nacht werd in de Verenigde Staten de Super Bowl gehouden. Tijdens deze American Football-wedstrijd trekken Amerikanen alles uit de kast om een show neer te zetten. De editie van dit jaar werd ook wel de Crypto Bowl genoemd door het grote aantal crypto-bedrijven dat gedurende de halftime een reclameplek hadden bemachtigd.

Crypto bullmarkt drijft Coinbase winst nu al ver voorbij heel 2023
Crypto bullmarkt drijft Coinbase winst nu al ver voorbij heel 2023

Coinbase website vrijwel meteen uit de lucht

Een van die bedrijven was Coinbase, de Amerikaanse exchange. Terwijl vrijwel alles aan de Super Bowl groots en spectaculair is, inclusief de halftime reclames, was de reclame van Coinbase opvallend te noemen.

Opvallend in eenvoud wel te verstaan. De 60 seconden durende reclame bestond namelijk voor het grootste gedeelte uit een Coinbase QR-code die van kant naar kant bewoog, zoals de beroemde DVD screensaver.

$15 gratis bitcoin

Kijkers die de QR-code met hun telefoon scanden konden $15 aan bitcoin (BTC) claimen. Maar het werd voor Coinbase al gauw duidelijk dat de Super Bowl enorm veel toeschouwers aantrekt.

Gemiddeld kijken zo’n 100 miljoen mensen de wedstrijd. Maar zelfs het kleine percentage van deze kijkers die de QR-code van Coinbase scande zorgde ervoor dat de website en app uit de lucht gingen.

“Coinbase besteedt $16.000.000 aan een Super Bowl-advertentie om mensen naar hun website te leiden en $0 om ervoor te zorgen dat de website niet crasht 10 seconden nadat de advertentie is gestart.”

Advertentie

Ook FTX en Crypto.com deden mee

Zoals gezegd werd de Super Bowl door de crypto-gemeenschap ook wel de Crypto Bowl genoemd. Gedurende de halftime advertenties waren naast de reclame van Coinbase ook reclames van FTX en Crypto.com te zien, twee andere grote exchanges.

Hier en daar verwachtten analisten en handelaren dat de reclames voor een stijging van de bitcoin koers zouden gaan zorgen. Dit zou kunnen door het grote aantal nieuwe gebruikers die de markt betreedt en bitcoin koopt. Helaas lijkt dit scenario vooralsnog niet uit te komen met bitcoin nog steeds in een strakke range.

Deel dit artikel
Timo Bult

Eindredacteur Timo kwam, nadat hij in de begindagen van cryptocurrency er al wat van mee meekreeg, voor het eerst echt in aanraking met de achterliggende blockchain-technologie toen hij voor een groot Fins accountancybedrijf onderzoek deed naar de toepasbaarheid van blockchain voor financiële bedrijven. Later schreef hij zijn Master’s thesis over NFT’s in games.

Net binnen
Trending
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Nederlands stel ziet inleg van 3k naar 240k stijgen, ‘’voor de lol’’
Nederlands stel ziet inleg van 3k naar 240k stijgen, ‘’voor de lol’’
Crypto ontbijt: Bitcoin kosten dalen, miners kiezen AI, FTX verkoopt solana
Bitcoin whale ontwaakt na 14 jaar met 90.000.000% winst vlak voor halving
Bitcoin stijgt hard voorbij $72.000, markt reageert explosief
Nieuwe cryptomunt ontploft en klimt met 231% op eerste handelsdag
Econoom legt uit waarom bitcoin gisteren plotseling hard crashte
Econoom legt uit waarom bitcoin gisteren plotseling hard crashte
Advertentie

Trending Wallets en Exchanges nieuws

politie-crypto-wet-VS-onderzoek-blockchain
Nederlandse crypto-ondernemer pleegt zelfmoord, tientallen miljoenen vermist
Crypto ontbijt: koersen herstellen, beleggers investeren weer & meer
Nederlanders verdienen 135% door met AI op Bitvavo in crypto te handelen
Crypto handelaar maakt 70.000 dollar winst met ChatGPT trading bot
Crypto handelaar maakt 70.000 dollar winst met ChatGPT trading bot
Advertentie