Roy van Krieken Roy van Krieken
16/05/2022 19:01 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 16/05/2022 19:01

Spotify start met het uitproberen van NFT’s

icon-nft
NFT nieuws
Spotify start met het uitproberen van NFT’s

Foto: PixieMe / Shutterstock.com

Het grootste muziek-streaming platform ter wereld, Spotify, gaat binnenkort artiesten in staat stellen om op het platform non-fungible tokens (NFT) aan te bieden. Eerst zal het gaan om een testfase waar slechts een beperkt aantal Amerikaanse gebruikers toegang krijgt tot deze nieuwe functionaliteiten. Als alles naar behoren werkt, dan zullen de functies voor een breder publiek beschikbaar worden.

Starbucks beëindigt crypto-initiatief, Web3 plannen onzeker
  • icon-nft
    NFT nieuws

Spotify en NFT’s

Eerder deze maand werd bekend dat Spotify niet achter zal blijven in de race van grote tech-bedrijven om in zee te gaan met NFT technologie en Web3. Op 3 mei werd het zogeheten ‘Spotify Island’ gelanceerd in de metaverse van Roblox. Nu komt daar een pilot bij waarbij enkele artiesten, waaronder Steve Aoki, NFT’s op het Spotify platform zullen gaan uitproberen, dat meldde Music Alley afgelopen vrijdag.

Spotify zal echter niet zelf met een NFT marktplaats komen. De koop en verkoop van NFT’s die worden aangeboden door artiesten zal via een externe partij verlopen. Spotify heeft al bekend gemaakt dat zij niet een deel van het verkoopbedrag van de NFT’s als fee zullen opstrijken.

Naast de testfase die van start zal gaan, is het bedrijf ook actief aan het onderzoeken hoe het sentiment jegens NFT’s is onder de Spotify gemeenschap. Gebruikers hebben namelijk gemeld Spotify ook enquêtes uitstuurt en sommige mensen zelfs een vergoeding aanbiedt voor chats met teamleden over de houding van gebruikers ten opzichte van NFT’s en web3. De vragen, die op Twitter zijn gedeeld, vragen onder meer naar het sentiment, crypto-gerelateerde aankopen en waarom mensen NFT’s kochten. 

NFT adoptie

Spotify is slechts het laatste voorbeeld van een reus binnen de tech sector die klaarblijkelijk de NFT en crypto industrie begint te omarmen. Onder meer grote gaming bedrijven zoals Electronic Arts, Square Enix en Ubisoft hebben bijvoorbeeld eerder al concrete stappen genomen om hun bedrijfsvoering met NFT technologie te integreren.

Zelfs Meta, voorheen bekend als Facebook, is op weg om NFT’s functionaliteiten te bieden aan gebruikers op Instagram en wellicht in de toekomst ook Facebook. De trend van adoptie waar we ons op dit moment in bevinden is daarom eigenlijk niets minder dan bijzonder te noemen.

Deel dit artikel
Roy van Krieken

Roy ontdekte voor het eerst Cryptocurrency en Bitcoin tijdens de bullmarkt van 2017. Hij was echter niet direct verkocht. Een paar jaar later veranderde zijn nieuwsgierigheid pas in extensieve verdieping en er ging een nieuwe wereld voor hem open. De wereld van Cryptocurrency en Blockchain-technologie was vanaf dat moment meer dan slechts een hobby. De mogelijkheden zijn oneindig volgens Roy.

Net binnen
Trending
Bitcoin crasht naar $8.900 op grote cryptobeurs, markt zit vol vragen
Bitcoin crasht naar $8.900 op grote cryptobeurs, markt zit vol vragen
Cryptokoers crasht bijna 100% na desastreuze aanval op netwerk
Cryptokoers crasht bijna 100% na desastreuze aanval op netwerk
Bitcoin's nieuwe record is historisch signaal voor verdere stijging
Gloednieuwe crypto schiet door het dak en stijgt 1100% & trekt aandacht
Bitcoin koerssignalen suggereren uitbraak naar $50.000
Nieuwe crypto stijgt 12.000% na listing, handelaren happen toe
Kleine crypto stijgt 170% op Bitvavo, stoot bitcoin van troon
Kleine crypto stijgt 170% op Bitvavo, stoot bitcoin van troon
Advertentie
Advertentie