Ivo Melchers Ivo Melchers
06/12/2022 07:01 2 min. leestijd
Bijgewerkt op 06/12/2022 07:01

Coca Cola en Crypto.com lanceren WK voetbal NFT’s

icon-nft
NFT nieuws
Coca Cola en Crypto.com lanceren WK voetbal NFT’s

Foto: AGIF / Shutterstock.com

Het wereldkampioenschap voetbal in Qatar is in volle gang en brengt miljoenen voetbalfans samen in de strijd om de felbegeerde gouden WK-beker. Het WK is tevens de ideale mogelijkheid om een passende non-fungible token (NFT) collectie te lanceren. Coca Cola wilt de gelegenheid niet aan zich voorbij laten gaan en heeft een samenwerking gesloten met Crypto.com voor de lancering van NFT’s ter ere van het WK voetbal in Qatar.

Door Donald Trump gelanceerde NFT’s crashen tijdens rechtszaak
  • icon-nft
    NFT nieuws

WK NFT’s

Coca Cola is niet de eerste die met het idee kwam om een NFT-collectie gebaseerd op het WK te lanceren. Zo kon je eerder in het NFT nieuws lezen dat Visa, de bekende wereldwijde betalingsverwerker, een samenwerking had gesloten met Crypto.com om een NFT-veiling te lanceren van iconische goals van vijf legendarische voetbalspelers op een WK.

Ook kon je eerder lezen dat Wereldvoetbalbond FIFA had aangekondigd een samenwerking aan te gaan met Algorand (ALGO), de eerste officiële blockchain partner van de FIFA, om een NFT-platform te lanceren voor digitale collectibles met voetbalthema. Met deze NFT’s kunnen voetbalfans tevens concurreren om onvergetelijke beloningen te winnen zoals toegang tot wedstrijden en fysieke merchandise.

Coca Cola en Crypto.com

Coca Cola, een officiële sponsor van het WK voetbal, is de volgende die het grootste voetbalevenement ter wereld gaat gebruiken voor een eigen NFT-collectie. Crypto.com heeft namelijk aangegeven op zijn website dat het een samenwerking is aangegaan met Coca Cola voor de lancering van ‘Piece of Magic’, een collectie van 10.000 NFT’s geïnspireerd door het Wereldkampioenschap voetbal in Qatar.

De NFT’s zijn gegenereerd met behulp van heatmaps van de de in-game prestaties van spelers tijdens de wedstrijden. Hiervoor is Coca Cola samen gaan werken met de populaire artiest GMUNK. Deze items zijn beschikbaar voor fans die zich aanmelden voor een account op het NFT-platform op Crypto.com.

Nazli Berberoglu, algemeen directeur van FIFA wereldkampioenschap voetbal bij Coca Cola, zei het volgende over de NFT-collectie:

‘’Het wereldkampioenschap in Qatar gaat over het tot leven brengen van magische momenten op en naast het veld voor miljoenen fans uit de regio en daarbuiten. Door deze ongelooflijke samenwerking met GMUNK zullen 10.000 verbluffende en unieke ‘Pieces of Magic’ in de vorm van NFT’s beschikbaar zijn voor fans om voor altijd te bezitten.’’

Deel dit artikel
Ivo Melchers

Ivo is zich sinds begin 2021 volop gaan verdiepen in de wereld van cryptocurrencies en de blockchain-technologie. Er ging een hele nieuwe wereld voor hem open en hoe meer hij ging begrijpen, des te meer potentie hij begon te zien in de onderliggende blockchain-technologie. Sinds de eerste dag dat hij in aanraking kwam met cryptocurrencies is hij nooit meer gestopt met het leren hierover. Ook zit Ivo in het laatste jaar van zijn bachelor ‘Economic Psychology’ op de universiteit in Tilburg en gaat hij volgend jaar een aansluitende master doen in dit interessante gebied.

Net binnen
Trending
Crypto update: solana en polkadot schitteren met grote stijgingen
Nieuwe cryptomunt ontploft en stijgt met 35.000% in 1 minuut
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Crypto miljonair ziet vermogen in één nacht verdampen door crash
Bitcoin koerssignalen suggereren uitbraak naar $50.000
Nieuwe crypto stijgt 12.000% na listing, handelaren happen toe
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Bitcoin koers maakt opmerkelijke crash, cryptomarkt hard onderuit
Crypto ontbijt: Bitcoin kosten dalen, miners kiezen AI, FTX verkoopt solana
Bitcoin whale ontwaakt na 14 jaar met 90.000.000% winst vlak voor halving
Advertentie
Advertentie