
Nog een voetbalclub stapt de cryptocurrency sector in. Het Italiaanse SS Lazio uit Rome gaat samenwerken met cryptocurrency-exchange StormGain. Dat kondigt het handelsplatform op 16 september aan:
StormGain is the new “Official Crypto Trading Partner” of @OfficialSSLazio
🥲We are proud to join forces with such a legendary team for a challenging season!More info: https://t.co/3tARzdtqpR#Allin1Experience #StormGain #SSLazio pic.twitter.com/TFY85vRYr2
— StormGain (@StormGain_com) September 16, 2020
StormGain meldt dat het nu de “officiële crypto-handelspartner” is van Lazio en zal de zogenaamde fan engagement, of betrokkenheid van fans, een boost geven volgens het persbericht. Fans kunnen met behulp van cryptocurrencies meedoen aan dingen als unieke weggeefacties.
Ook is het mogelijk om toegang te krijgen tot de exclusieve VIP suite bij thuiswedstrijden en een tour van Stadio Olympico, oftewel het Olympisch Stadion van Rome, met zijn 70.000 zitplaatsen. Verdere details over de samenwerking zijn er echter nog niet en het is onbekend of de bedrijven een eigen zogenaamde fan token voor Lazio zullen uitbrengen.
StormGain is verheugd om samen te werken met SS Lazio, een wereldberoemd team met een rijke geschiedenis en waarden die perfect aansluiten bij de onze. Door deze sponsoring zijn we verheugd om samen de werelden van cryptohandel en voetbal te betreden en veel opwindende voordelen te bieden. voor onze klanten, die dankzij StormGain exclusieve toegang kunnen winnen tot de Romeinse supersterren en unieke prijzen.
Aldus Alex Althausen, CEO van StormGain. De crypto-beurs lanceerde pas vorig jaar zomer en biedt handelsparen aan voor bitcoin (BTC), ethereum (ETH), XRP (XRP), litecoin (LTC) en bitcoin cash (BCH). Het bedrijf is tevens sponsor van Newcastle United.
Lazio, opgericht in 1900, is een van de topclubs uit de Serie A van Italië en heeft al zeven keer de Italiaanse beker, de Coppa Italia, gewonnen. Marco Canigiani, directeur van evenementen bij Lazio, zegt:
We zijn erg trots op dit partnerschap dat onze innovatieve positionering zal versterken. Ons partnerschap zal ons helpen ons internationale landschap te verbreden en projecten op de voorgrond te creëren voor onze fans.
Andere grote voetbalclubs hebben dergelijke samenwerkingsverbanden dit jaar aangekondigd, voornamelijk met Socios.com, zoals Atlético Madrid, FC Barcelona, Galatasaray, Paris Saint-Germain, Juventus en rivaal AS Roma.