Foto: PJ McDonnell/Shutterstock en Cassiano Correia/Shutterstock
In korte tijd groeide Polymarket uit tot de grootste aanbieder van voorspellingsmarkten ter wereld. Dit online platform maakt vooral gebruik van het Ethereum- en Polygon-netwerk en klanten wedden er graag met stablecoins.
Nu heeft Polymarket opnieuw een grote deal gesloten. Het online platform gaat een samenwerking aan met TKO Group Holdings om de officiële voorspellingspartner te worden van Zuffa Boxing en de UFC vechterscompetitie.
Dit partnerschap betekent een nieuwe stap voor de samensmelting van Web3 en de sport- en entertainmentwereld.
Liever kijken dan lezen? Volg Crypto Insiders op Instagram voor korte video’s met de belangrijkste crypto-updates.
Live voorspellingen-scoreboard tijdens wedstrijden
Dankzij de samenwerking zullen Zuffa Boxing en UFC de eerste sportorganisaties zijn waarbij voorspellingsmarkten onderdeel zijn van de ervaring, stelt een persbericht van Polymarket en TKO Group Holdings, het moederbedrijf van de Zuffa Boxing- en UFC-competities.
Volgens de aankondiging krijgt de samenwerking met Polymarket op verschillende manieren vorm. Een zeer opvallende manier is via de integratie van een live scorebord tijdens UFC-uitzendingen, waarmee toeschouwers in één oogopslag kunnen zien hoe de voorspellingsmarkten de kansen inschatten van hun favoriete vechters.
Data-gedreven verhaal voor nieuwe kijkerservaring
Die data wordt tijdens de wedstrijd continu geüpdatet en weergegeven. Volgens TKO levert dat een ‘data-gedreven verhaallaag’ op, die een nieuwe dimensie toevoegt aan de kijkerservaring en fanbetrokkenheid. Ariel Emanuel, de CEO van TKO, laat in de aankondiging het volgende weten:
“Door Polymarket te integreren in de live-ervaring van de UFC en Zuffa Boxing kunnen fans live bijdragen aan deze evenementen, waardoor passief kijken verandert in actieve deelname.”
Shayne Coplan, de CEO van Polymarket, voegt daaraan toe:
“Door voorspellingsmarkten naar de uitzending en de arena te brengen, geven we fans een nieuwe manier om deel uit te maken van de actie – niet alleen door naar de uitslagen te kijken, maar ook door te zien hoe de verwachtingen van de wereld iedere ronde veranderen.”
Marketing en social media-campagnes
Daarnaast gaan de twee ook samenwerken aan marketingcampagnes. Polymarket wordt als officiële partner bekendgemaakt tijdens evenementen en promotionele uitingen. Ook starten de twee een social media-campagne, waarbij de nadruk ligt op speculeren over wie er zou winnen als bepaalde vechters het tegen elkaar zouden opnemen.
Het succes van Polymarket
In het afgelopen jaar werd voor bijna 15 miljard euro gegokt op het platform, over de meest uiteenlopende onderwerpen: van cryptokoersen tot wie de volgende verkiezingen wint en de vraag of Taylor Swift zwanger is.
Recentelijk ging Polymarket ook al samenwerkingen aan met andere grote en gevestigde bedrijven, waaronder X.com, Google, Yahoo Finance, DraftKings, PrizePicks en de hockeycompetitie NHL.
Cryptobeurs maakt Nederlanders PEPE-miljonair
Heb jij nog geen OKX account? Dan is vandaag je geluksdag! De populaire cryptobeurs geeft alle Nederlanders & Belgen vandaag 1.000.000 PEPE – gratis.
Eerder leidde dezelfde actie ertoe dat duizenden klanten zichzelf “PEPE-miljonair” mochten noemen.
Lees meer over de actie op de officiële OKX-registratiepagina
👉 Doe mee & pak 1.000.000 PEPE–
💬Tip van de redactie: Volg de podcast ‘De Cryptotafel’ op Spotify voor het belangrijkste cryptonieuws, scherpe analyses en gesprekken met experts uit de markt. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte van wat er écht toe doet in de wereld van crypto en economie – zonder ruis of overbodige informatie.